wollongong

Det är förresten hit, till Wollongong, jag ska. Wollongong, som ligger 82 km söder om Sydney, har 280´000 invånare och är New South Wales tredje största stad. Staden beskrivs ofta som en surfort och ligger väldigt fint mittemellan havet och bergen. Medan jag stod på Bokia med en turistbok om Asutralien i handen hann jag lära mig att landet är en konstitutionell monarki samt ett och annat om australiens urinvånare - aboriginerna samt turisternas fascination för eukalyptusträden. Det är ungefär så långt min kunskap om stället dit jag ska åka sträcker sig. Hoppas jag kommer därifrån en smula mer påläst.



  

 

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej Marie!

Ska bli roligt att få följa dig på "nätet"

LYCKA TILL!

kramar

Mona o Leif

2009-07-13 @ 11:33:57
Postat av: Marie

Tack tack Mona. Det känns extra roligt för mig när jar har er med över nätet :) Vi ses till vintern igen. Kram kram

2009-07-13 @ 12:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0