time flies

Jag har fått lite klagomål på mitt bloggande. Eller mitt icke-bloggande snarare. Imorse gick jag upp 30 min tidigare för att hinna med ett inlägg efter frukost. Irriterande nog utför de flesta sajter sina underhåll under svensk nattetid har jag upptäckt. Imorse låg blogg.se sajten (OCH facebook) nere, vilket innebär att mitt försök blev dödfött. Inget bloggande, inget facebook.

Här närmar det sig finals. Jag har min sista uppgift på torsdag, och sedan är jag fri från lektioner, tutorials och assignments för gott här på UOW. Men som sagt, tre finals ligger framför mig. Inom loppet av två veckor ska jag skriva exams som motsvarar 50% av alla mina sammanlagda kurspoäng. Ingenting jag är van vid. Jag gruvar mig en smula. Men det är ju ingen nyhet i min värld. Hej och välkommen tillbaka, tentaångest.

Tanken med mitt roadtrip inlägg nedan var att det skulle bli början på en lång följetong. Så blev det inte riktigt. Vi får se om jag har tid att fortsätta senare, men just nu är jag upptagen med nuet. Det är snart dags för hemresa enligt min biljett, men jag har snickrat ihop en liten reservplan. Jag insåg att jag mer eller mindre bara skulle hinna skriva finals och åka på en kort resa med M innan det var dags för hemfärd. Inte ok. Medan mina vänner här satt och planerade nyår satt jag mest och led över att jag skulle missa alltsammans. Den nya planen innefattar därför ett eventuellt nyårsfirande i Sydney. Det innebär att jag får sakna er där hemma lite längre, men det kommer fler nyårsaftnar, kanske bara en där jag får möjligheten att fira i Sydney.

På fredag åker vi från Keiraview till Sydney. Det har anordnats en harbour cruise för oss vilket innebär att vi tillsammans med Koolobong (en grannaccomodation, med ett oerhört fult namn) skall kliva på en enorm båt (med dansgolv, öppet däck och bar) och cruisa runt utanför Sydneys hamn en hel kväll.

Well, det här blev en liten start på mitt återupptagna bloggande! Hade klockan inte varit nära midnatt hade jag skrivit mer. Ni får trösta er med att mitt icke bloggande är ett tecken på hur bra jag har det. Jag älskar Australien. Ska försöka att älska Australien och blogga i fortsättningen dock. Ha en bra dag Sverige. Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0