friday

Helt slut.

Den här veckan tog kål på mig (okej, fullt så allvarligt är det inte men Australien har alldeles för mycket utöver skolarbete som lockar). Har hursomhelst rivstartat med nästa projekt - mitt research project i strategic management. Jag hade en plan som jag vädrade med AB (jo, det är ju som sagt hans namn) på lektionen igår, men jag kände inte att responsen var nå vidare positiv, i ren protest ägnade jag dagen åt att helt byta syfte och inriktning.

Jag: Hi, I was just wondering if I could ask you about my assignment?
AB (ser ut som sju svåra år): Well, you know, you know, you know (detta upprepar han alltid tvångsmässigt i varje mening) if you haven´t started yet - that´s up to you... you know!
Jag: Well, I have started, I just wanted your opinon the idea I have, and the work I´ve done soo far

AB: Rusar iväg för att möblera om bänkarna längst bak i klassrummet medan jag förvåntat står kvar och undrar om det var ett end of discussion statement tills jag hör honom mumla; "well, I can´t talk to you if you´re standing over there, you know, you know, that´s very hard, you know". Resten av diskussionen fortsätter medan jag rusar efter AB i hans ommöbleringsarbete.

AB: It gets, you know, you know, too broad, every company has this thing you´re focusing on you know *vrålskrattar*. How are you going to manage all this you think, you know?
AB: *tyst*
Jag (som antar att han pratat klart): So you want...
AB:
Let me finish!
Jag: Oh, sorry!
AB: Yeh, you know, you know *tyst* it gets too broad!
Jag (väntar ut pausen dubbelt så länge och försöker igen): So you want me to specify the question?

Och ja, det var det AB ville! Nu har jag som sagt lagt ner min ursprungliga frågeställning, gått över till en ny och sett till att vara specifik. Efter 5 kilometers jogg på gymmet klockan 8 imorse begav jag mig till skolan för 8 timmars artikel research. Det får vara nog för idag, nu blir det Keiraview filmkväll en trappa ner. Sweet.


Kommentarer
Postat av: Mona Rooth

Hej Marie!

Vilken underbar lärare AB måste vara!är han omtyckt eller??????

Lycka till med ditt arbete :) Du lär ju fixa det, som allt annat, mycket bra!

Skönt att det är helg för dig nu, så kan du koppla av skolan åtminstone lite grann.

Förstår att det är mycket som kan locka i ett sånt

härligt land och nu när vår och sommar kommer.

Här är fortfarande fint väder och snickarna jobbar på för fullt.

Imorse fick Leif kaffe på sängen 06,15!!! av mig!!!

med sång och paket. Inte dåligt eller hur...

Snickarna kommer ju kl 7 på morgonen, så....

Kanske åker vi och kollar lite på "Torsby Marten"

idag. Ikväll kommer grannarna på fika, så jag bakar några kakor.

Ha´en fortsatt skön kväll Marie och helg också!

kramar från oss båda

2009-09-11 @ 11:57:50
Postat av: Britt-Marie

Till Mona och Leif

Ni kämpar på det är härligt att lägga märke till.

Tänker på det ni gått igenom, Leifs sjukdom och Er glädje och tacksamma och hopp inför nuet,läser jag mellan raderna.I vår ålder drabbas man ibland av känslan att det som varit är det som fanns framtiden är inte längre vår, men det är inte sant.

Vi har både baktid , nutid och framtid.

Du Mona är en tillgång för din familj som du borde få kredit för varje dag!

Fick av Marie en liten sak för ett eller två år sedan ,en ljuslykta, där det stod "Mammor är som knappar dom håller ihop saker"

Det gör mig glad när jag ser den och förstår budskapet.

Visst är det precis så och det är bara så naturligt, eller hur?

Du är som knappar Mona.Täta och väl isydda.

Fortsätt se framåt båda två.

Kram Britt-Marie

2009-09-11 @ 21:40:53
Postat av: Britt-Marie

Marie mitt hjärta!

AB måste ha någon typ av bokstavssyndrom (inget fel i det)en intelligens i sig (det har dom alla) men vi som bara är "normalbegåvade" hur ska vi kunna leva upp till dessa specialbegåvades norm,vem mäter vem och vad,och till vilket pris undrar jag i ett fredagskvällströtthetssyndrom av stora mått.



Du gör så gott du kan gumman, det har du alltid gjort!

Och med MVG hela tiden,prioritera Marie att först och främst må bra.

För mig/oss är inte det, MVG, i alla betyg som är viktigast, utan att Du lär känna dig själv blir varse,vem Du är,vem Du vill vara, det

är viktigt för dig och din framtid.

Skulle berätta en rolig historia men tror inte jag orkar just nu det blir sova sova säng säng säng.

Kraaaaaaaaaaaam Mamma

2009-09-11 @ 22:09:51
Postat av: Mona Rooth

Hej Britt-Marie!

Tack för alla fina ord! Du har så rätt, vi har även en framtid ;) Förstår egentligen inte hur vi kan vara 60+, men det är ju bara på pappret , man känner sig definitivt inte som 60+ eller hur?:)

Däremot lär man sig att ta hand om varandra och sin familj och alla vänner och uppskatta det man har omkring sig. Vi tar vara på varje dag och varje stund och njuter. Det är såååååååååå skönt att ta dagen som den kommer, nu när vi båda är s k pensionärer.

Ha´en riktigt bra söndag Britt-Marie!

kram Mona

2009-09-12 @ 22:47:46
Postat av: Britt-Marie

Hej Mona

Ja det låter underbart att själv få styra sin dag.

Prioritera det som är viktigt, det viktigaste är väl hälsa och varandra altså familj och vänner (där även våra djur räknas).

Nä att vara 60 det är svårt att förstå, men det beror på att vi har en evighet inom oss.

Minns en gång när Jan-Olofs mormor sa då var 20 och hon närmare 90, hon sa i hjärtat känner jag mej fortfarande som 17 men jag ser hur det är ställ i spegeln.

Gissa om jag då tyckte att hon var "knäpp"!!!

Men med livet rullande på så förstår jag precis vad hon menade.

Hade jag kunnat hade jag också gått i pension pysslat om mamma , barn och barnbarn i stället.

Ha en riktigt bra dag.Hälsningar Britt-Marie

2009-09-14 @ 08:55:21
Postat av: Britt-Marie

Hej Mona

Ja det låter underbart att själv få styra sin dag.

Prioritera det som är viktigt, det viktigaste är väl hälsa och varandra altså familj och vänner (där även våra djur räknas).

Nä att vara 60 det är svårt att förstå, men det beror på att vi har en evighet inom oss.

Minns en gång när Jan-Olofs mormor sa då var 20 och hon närmare 90, hon sa i hjärtat känner jag mej fortfarande som 17 men jag ser hur det är ställ i spegeln.

Gissa om jag då tyckte att hon var "knäpp"!!!

Men med livet rullande på så förstår jag precis vad hon menade.

Hade jag kunnat hade jag också gått i pension pysslat om mamma , barn och barnbarn i stället.

Ha en riktigt bra dag.Hälsningar Britt-Marie

2009-09-14 @ 08:56:53
Postat av: sara

HAHAHAHAHAHA!!! AB vår vän!

2009-09-23 @ 14:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0