Umeå gästspelar

Hittade länken som Sara snubblade över på University of Wollongongs hemsida idag, det tycks inte vara var dag som uow får high-level Swedish University visits. Jag fick en inbjudan till tillställningen men hade dessvärre en midterm exam att ta hand om. Jag skulle representera Umeå och inspirera australiensiska studenter som var intresserade av ett utbyte hos "oss". Tråkigt nog missade jag chansen. University of Wollongong kan rulla ihop röda mattan nu, Ume-folket har antagligen åkt hem igen.


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej

Synd dom vet inte vad dom gick miste om studenterna.

Vad skulle du inspirera med?

Inte långa snöiga vintrar,surströmming,höga levnadskostnader,snacksaliga norrlänningar(ja nu mena jag inte din och Martins granne) höga bensinpriser,lapplisor (ja inte dom lisorna som bor iLappland )och sånt tjafs.

Nej våra ljusa sommarkvällar/nätter,allemansrätten, skogarna,ängarna,sjöarna,bastubad,Evert Taube,ja det finns massor att vara tacksam för.Sverige är ett underbart land att bo och leva i sommrarna får vi väl stå ut med.

Hoppas det kommer fler tillfällen att ivra för Sverige bland studenterna.

Kramar mamma

2009-09-02 @ 19:23:28
Postat av: Sarah

Ja det var synd men du får säkert några fler möjligheter att kunna få presentera och inspirera.



Hoppas att du har det bra.

På lunchen idag ska jag åka hem och äta lunch med mårten och michelle.

Michelle är sjuk .. hon tror hon har fått svininfluensan och tror hon kommer att få ett gristryne till ansikte.

Lärarna hade visst skojat med barnen och visat en rolig bild på en människa med gristryne.

Så nu är hon livrädd att hon ska se ut så..



Annars hade jag mina första pass igår.

Ett dansaerobic pass och ett bodypump...kände direkt hur man kände sig fit igen och drog idag på mig mina leggins och tunika.. :)



Önskar dig en bra dag gumman..

kramar

2009-09-03 @ 09:32:44
Postat av: Britt-Marie

Hej Sarah

Vilken otroligt opedagokisk och klantig lärare.

Tycker du ska säja till honom att det var synnerligen dumt gjort.Hälsa från mig!

Har sett den där mixen för ett barn kan ju det upplevas jätteläskigt.

Blir så upprörd när vuxna människor beter sig så,grrrr och morr!

Hoppas Michelle är piggare nu

Kram till er båda B-M

2009-09-03 @ 20:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0