fina ni

Det känns märkligt att skolan om några dagar kommer att avbryta min semester. Att inte längre få vakna upp till en barberque på innergården följt av beachvolleyboll på stranden. Ikväll har vi bestämt oss för att gå ut och äta Thaimat. Jag är skeptisk. Serge har pekat ut ställen där kinamaten kostar 4 dollar målet - jag undrar vad som serveras där. Det sägs att det mestadels är kyckling, men jag undrar jag.. Men jag nickade glatt och låtsades vara tacksam för tipset. Jag äter ingen thaimat för under 65 kronor i Wollongong ikväll, that´s for sure. Jag blir förmodligen bättre på att uppdatera när det lugnat sig lite. Era kommentarer värmer fortfarande, mer än mitt skruttiga element faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Sitter pa jobbet ,3:e natten i rad, och fick antligen en liten paus att satta mig ner och hittade din blogg. Mycket imponerad!!! Funderat pa att bli journalist kanske!?? En lovande alternativ karriar du kan ta till om du trottnar pa ekonomi :)



Jag minns nar jag akte ivag fran trygga Sverige efter studentexamen till Irland forst och sedan Alaska. Hemlangtan ar varst i borjan. "Hang in there!" Det blir battre. Att aka utomlands ensam till en annan varld ar nog en av de mest larorika upplevelser man kan fa. Jag tyckte att jag larde mig mer om mig sjalv och livet an vad jag hade gjort under hela min skoltid.



Tanker pa dig och Martin. Ed och jag bodde ifran varandra i 2.5 ar och sag varandra enbart nagra veckor om aret. Det var hemskt jobbigt. Men det gjorde varat forhallande starkare. Jag hoppas att det blir detsamma for dig och Martin :) Hoppas att han kan ta sig ner och halsa pa dig i November.



Ha det underbart Down Under!



En stor varm kram, Anna



PS. Jag ser fram emot att lasa mera!





2009-07-23 @ 07:36:34
Postat av: Marie

Hej Anna, kul att du hittat hit och tack för de fina orden :)



Jag kan tänka mig att jag kommer känna precis som du när jag kommer hem, jag hoppas verkligen det. Till en början kan det ju dock vara lite slitsamt, men jag älskar det här stället, det enda jag saknar är ju de jag tycker om. Men det är en kort period och bara att bita ihop. Hoppas du följer med och läser när du har tid.



Ta hand om dig.

Kram kram

2009-07-25 @ 13:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0