jetlagged

Vad jag glad jag blev över alla kommentarer. Det behövs, de första stapplande stegen här på Keiraview har gett mig en rejäl släng av hemlängtan, men det ordnar nog upp sig.

Resan gick otroligt smidigt, närapå ingen turbulens, allting enligt tidsplanen (det stod delayed bakom Malaysian Airlines flight som jag tänkt åka med från början såg jag vid incheckningen på Arlanda) och jag insåg att svenska flygbolag ligger efter vad gäller flygservice. Jag såg totalt fem filmer, fick välja mat från en meny (trerätters) och hörlurar & dricka försågs vi med i mängder, gratis (även alkohol till min grannes stora förtjusning). Mellan andra och tredje filmen bytte flygvärdinnorna om från thailändska dräkter till europeisk flygvärdinneoutfit och då vi lom till Bangkok (mitt i soluppgången) satt jag praktiskt taget bara och väntade medan jag försökte hålla ögonen öppna. Thailand - Sydney resan gick helt klart snabbast. Väl framme hade jag lite problem med att hitta min chaufför som var försenad, men efter många om och men dök han upp - Mike, som med sin härliga australiensiska berättade om de allra värsta sorternas spindlar och ormar som jag kan tänkas stöta på under min tid i Wollongong.

Omkring 23.30 australiensisk tid var jag framme på Keiraview där min rumsgranne Serge checkade in mig. Jag fick nyckel till mitt svinkalla, extremt lilla rum. Det blev en varm dusch och i säng på fastande mage med en extrem hemlängtan. Idag har jag dock med lite hjälp från Serge lyckats fylla på mitt kylskåp, köpa adaptrar (uttagen är annorlunda här), en varm tröja, Internetkabel och ett telefonkort. Klockan 18 ordnar Keiraview en barberque som jag ska göra mig färdig för nu, det skall vara en icebreaker för oss som bor här. Klockan är fem och solen har börjat gå ned. Märkligt. Ha det bra alla ni där hemma, jag saknar er!

Kram från Australien




Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej

Härligt att höra att allt gått bra,en släng av hemlängtan är nog bara att räkna med när man hamnar på ett helt nytt okänt ställe (inget är ju plötsligt som det brukar)Vi saknar dig också här förståss så är det ju.

Flygservicen låter som om den har hög klass, sådan servic försvan för länge sedena från de traditionella bolagen med bvilka man "normalt flyger med.Nu är det så trångt och billigt som möjligt som gäller. Hoppas ni får en trevlig grillfest i kväll och att du snart känner dig lite mer hemma.

Vad har du för väder?

Håll dig varm Marie så du inte går och småfryser och blir förkyld vi saknar dig också.Kram ar från mamma/ps kom ihåg tanternas Fia med kuffspel om du känner dig lite nere, då blir du glad:)



Krasmar mamma

2009-07-19 @ 12:18:23
Postat av: Mona

Hej Marie!

Va roligt höra från dig och att allt gick bra med flygresan. Du får väl fixa till lite mysigt i ditt rum, men du kommer förmodligen bara sova och plugga lite där.

Hoppas ni haft en trevlig grillfest och att du lärt känna lite nya människor.

Martin o mormor o Tiger har precis kommit till Skönberga. Här vräker det ner idag, hoppas du har bättre väder. Finns det någon värme på ditt rum?

Ha´det så bra nu Marie!

Många kramar

Mona o Leif o Mormor

2009-07-19 @ 15:21:44
Postat av: Mona

Godmorgon Marie!

Hoppas du sovit gott!

Nu är det väl kanske första dagen i skolan för dig?

Va´spännande:)

Leif o jag har ännu inte lagt oss, tittar på en bra film, men mormor o Martin har krupit till kojs.

Ha´nu en bra dag Marie och hoppas du slipper frysa.



Många kramar

Mona Leif o Mormor



2009-07-19 @ 22:59:51
Postat av: Andreas

Haha! Ni ar vinter, vi har sommar!



Kram

2009-07-19 @ 23:37:02
Postat av: Andreas

Åh, apropå isbrytare, här kommer en liten vits du kan dra för australiensarna där nere. Översatt och klar! =)



Two Aussies are adrift in a lifeboat. While rummaging through the boat's provisions one of them finds an old lamp. He rubs the lamp and a genie suddenly appears. This genie tells them that he only grants one wish.



Without giving much thought to the matter, the lamp finder blurts out, "Turn the entire ocean into VB!"



The genie claps his hands with a deafening crash, and immediately the entire sea turns into beer.



The genie disappears and only the gentle lapping of beer on the hull breaks the stillness as the two men considered their circumstances.



The second Aussie turns to the first and says, "Nice going mate! Now we're going to have to pee in the boat."



=)

2009-07-19 @ 23:45:16
Postat av: Britt-Marie

Hej Marie

Hur har du det?

Har tagit en motionsrunda efter frukost skönt!

Åker nog till Tjörn efter lunch, vi har bokat en Londonresa med hotell torsdag till söndag i augusti.Ska hälsa på min kusin Ann-Britt och så ska vi se Fantomen igen!? men det är den värd!

Ja sen finns det ju mycket annat att se i London så klart.

Thorbjön säjer att det finns god/gott öl där också vilket är alldeles oviktigt tycker jag men det måste vara nått med kromosonerna, om man läser inlägget ovan från din bror, ha ha ha eller hur?

Tänker på dig innan jag somnar och det första jag gör när jag vaknar.

Hoppas att det börjar kännas bra för dej nu.Det är alltid lite jobbigt i början, är det första skoldagen i dag eller var det introduktioni dag, ja nu är det ju redan kväll hos dej, knepigt.

Kramar från mamma

2009-07-20 @ 12:49:32
Postat av: Julia

Klart att du har hemlängtan! Sen kommer du ha tilbakalängtan... - men - att ha en massa människor, platser och saker att längta efter är ju i grunden något gott, även om det är jobbigt när det är som värst. Dom första dagarna är oxå dom mest omtumlande, inte bara för att allt är nytt utan oxå med tanke på sömnbrist, dygnsrytm som ska ställas om osv. Men det fixar du! Ska bli så himla roligt och spännande att få följa dig! Tänker och hejar på dig och hoppas att du sover gott nu! (vad är tidsskillnaden hos er?) Själv ägnar jag mitt livs första riktiga semesterdag åt att bekämpa äckellöss på mina växter och tvätt, men om några dagar blir det landet, härligt! KRAM!

2009-07-20 @ 13:49:16
URL: http://juleld.blogspot.com
Postat av: Marie

Tack tack tack för alla kommentarer. Jag blir fullständigt överlycklig. Mamma, det var introduktion vi hade, första skoldagen är på måndag den 27 juli. vi har veckan på oss innan alltsammans drar igång. Känns bra att jag finns med i tankarna. Jag har fortfarande en del hemlängtan. Så Julia, tidsskillnaden är 8 timmar, och vi ligger ju före, som du säkert vet. Du vet ju om nån hur allt detta känns, så jag hoppas att det blir som du säger =) Hoppas du får det riktigt härligt på landet. Andreas, den var faktiskt ganska rolig. Jag ska dra den nån gång när jag har australienarna med.



Puss o kram!!

2009-07-21 @ 14:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0