min cell

Jag vet inte vem som fick i uppgift att planera våra sextonkvadratare, men den personen borde antagligen ta sig en funderara på om han/hon hamnat inom rätt yrkeskategori. Jag var inte direkt stabil då jag kom hit klockan halv tolv förra fredagen, och mitt rum gjorde inte saken bättre. Vi har alltså blå heltäckningsmatta (jag vill inte veta hur många studenter som slitit den med hälsan innan mig), gula tegelväggar och möbler i björk. Lyckligtvis har jag en vit vägg intill sängen och slipper, till skillnad från de norska tjejerna, gnugga mig mot en tegelvägg i sömnen.

Igår gjorde jag dock slag i saken och gav mig ut på en shoppingrunda. Jag framkallade foton, köpte stearinljus, fotoram, ljushållare, handdukar, krokar och lite annat krafs. Jag säger inte att det blev en helomvändning, still the same room, men helt klart mer lätt att överleva. Jag kan nog till och med nästan trivas här inne under mina resterande 3,5 månader.



   

 

Desto trevligare är utsikten utanför rummet, här ser ni utsikten 5 minuter härifrån






Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena syrran!



Det ser ju riktigt bekvämt ut. Nice utsikt från strandpromenaden också. Du kan ju alltid trösta dig med att det alltid kunde varit värre. Din säng ser t.ex. mycket bekvämare ut än den sängen jag hade i lumpen. Likväl är den bredare. Jag låg överst, under låg 3618 - Andersson, 126 kg. Gissa om det gungande när han vände sig i sömnen. Och i den sängen låg jag 15 månader, inte 3,5. Dessutom hade jag statens kalsonger.



Men jag vet....det är inget med tanke på att jag fick komma hem till nära kära då och då.



Hemma jobbas det med vindskivor och hängrännor, allt är snart klart. Det känns skönt. Alice busar mycket med farmor och farfar. Vi är ännu 3 i familjen.



Hur går det med mobil? Har du nytt nummer än?



Tack för bilderna.



Nu är det läggdags, kram!

2009-07-26 @ 00:36:03
Postat av: Britt-Marie

Hej igen

Det är jättefint i din "cell" allt man behöver och lite till.

Utsikten jättefin.

Kram mamma

2009-07-26 @ 19:09:28
Postat av: Fia

Åh, söta du! Vad gulligt att du har kort på oss ovanför sängen :) Det ser ut som om du fixat det rätt mysigt, trots tegelväggen och björkmöblerna. Shit, vilket äventyr du kommer att få, Marie! Toaletten såg ju jättefräsch ut, det var ju ett stort plus! Ta hand om dig sötis! Puss

2009-08-01 @ 14:15:29
URL: http://yellybean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0