the no goods (so far)

- Fel namn


Eftersom jag instruerades att skriva mitt namn precis så som det står angivet i mitt pass då jag fyllde i min ansökan (där Inger, mitt andranamn, står först) inleds all kontakt med mig med "Hi Inger". Det innebär också att jag enligt skolans alla register heter Inger. Jag är inte helt bekväm med detta. Jag känner verkligen hur uttalet kommer att ligga i Australienarnas munnar vid uppropen, med betoning på G . InGer. Så kommer dom ropa, medan jag blir tvungen att räcka upp handen till ett namn som inte ens är mitt.

- 20 kg packning, 4 månader.

Det säger ju sig självt, totalt omöjligt. Det läskiga är att jag måste göra det möjligt eftersom ett kilos övervikt kostar 500 kronor.

- Förändrade resplaner

Ordning & reda är lite av ett motto för mig. Jag tycker om att planera saker in i minsta detalj när jag ska göra något stort. Någor jag ogillar är därför det faktum att Malaysian Airlines hör av sig två veckor innan avgång för att berätta att det skett en del förändringar i tidtabellen på grund av en mellanlandning i Frankfurt, där man kommit på att man måste stanna för att tanka. Som kompensation erbjuds jag ett dagrum i Kuala Lumpur (någonting säger mig att detta dagrum kan bestå av precis vad som helst, och ligga precis var som helst) samt matkuponger. Dessutom skulle min ankomst försenas med tolv timmar

Efter många om och men ska nu Thai Airways få ta mig till Australien istället vilket innebär att jag mellanlandar i Bangkok, inte Kuala Lumpur. Enligt hemsidan verkar flygplanen väldigt 2000-tal, inte alls rangliga och gamla och första klassplatserna verkar mer utgöras av privata små hotellrum i lyxformat än sittplatser. Jag som reser i ekonomiklass får dock nöja mig med ett säte, men jag verkar iallafall ha tillgång till en egen liten tv vilket innebär att jag får styra över min underhållning. Det räcker gott för mig. 

Nåväl, det kunde varit värre. Jag väljer att inte låta de problem som dykt upp så långt sätta käppar i hjulen för mig och min resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0