gästinlägg

Jag skickade ett mess till dig sent den 17:e, vet inte om du har kvar ditt gamla nallenummer dock. Det var roligt att läsa om ditt trevliga födelsedagsfirande, ni verkar vara ett gott gäng.

Som du kanske vet har jag och sara haft vissa svårigheter med att finna ett bra namn till din nykomna brorson. Det verkar dock som att vi kommit fram till ett passande nu.

Jag spenderade din 25-årsdag sittande på ett 4 timmar långt uppstartsmöte. Det slank ner några koppar kaffe och det kan väl hänt att tankarna gled iväg på andra saker än på det som chefen slängt på OH-apparaten. Det kan också hänt att jag skickat ett eller två, av många, namnförslag över mobilen till sara. Efter ett tag satt jag och bläddrade planlöst i kalendern varvid det aktuella datumet, 17:e aug bläddrades fram. Under datumet stod ett par namn, jag fastnade för ett; Valter. Nytt förslag skickades till Sara. Svaret skiljde sig något från de tidigare: "Jättefint".

Jag antar att du, med din födelsedag har bidragit till Valters namn. Vi tackar så mycket för hjälpen =) Det är också möjligt att min chef´s tråkiga OH-blad kan ha bidragit men låt oss enas om det var ditt födelsedatum som fick fälla avgörandet.

Ha det så gott, och grattis igen!
Andreas, Sara, Alice och Valter.


PS: Vi går liksom public med namnet på din blogg, så det blir väl här som alla tyckanden kommer. Hoppas du inte misstycker. =)


Välkommen till familjen Valter, faster misstycker inte att det görs public på bloggen, tvärtom.. Alice och Valter, yes, jag gillar det redan!


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej Marie

Kom receptet på fram Choff choff/sås

Men 2,5 dll fräddfil Chiliesås efter smak såsen ska bli rosafärgad i allafal.

2vitlöksklyftor pressade.

I MSK Chilipulver och eller paprikapulev (efter smak)

salt och peppar.

Kan användas som dopp till salta pinnar eller till grillat kött jättegott.

Söndagen började så bra med sol och vackert väder.

Var lite hängig dock så även i går och imors nu får jagb förklaringrn Ont i halsen!!!!!!!!!nyser svettas

usch vill inte bli sjuk.

Får försöka med en huskur.

Ha det gott stumpan mailar dig på hotmail.

Kram mamma

2009-08-30 @ 11:38:47
Postat av: Britt-Marie

Hej Marie1

Hur har du deT?

Här är allt som det brukar tror jag,gräsligt mycket på jobbet men det är ju också som vanligt så där "skopvis".

Fick en lustig inbjudan av Sarah i dag, med tema, "vi som alltid tänker fel" vet inte riktigt hur jag ska tolka detta Sarah, jag tänker ju aldrig fel!

Eller hur Marie visst var det du och Carolin(vars mamma inte kunde säja kåv och guka) som enades om att mammaor altid har rätt.

En mycket förståndigslutsats måste jag säja i den ålder ni då befann er i.

Ja jag får kolla med Sarah vad hon menar det låter ju inte som en smickrande inbjudan om man är lättsårad eller lättstött haha.Nej då är jag mer som en gås ,ja inte dum ,som en gås utan som en gås som låter sådana kännslor rinna av som vatten(kan det vara det hon menade dum som en gås,tänker fel hmhm)får kolla detta!.Nej jag känner nog Sarah bättre än så busSarah!

Ja då frossar tidningar och media i det första dödsfallet i Sverige i svininfluesa, det är så tråkigt att det inte är objektiv och saklig information utan det blir dessa "fläskrubriker" som skrämmer människor, det var inte ett försök att vara rolig alls bara blev så vad jag menar är att det blir så otroligt stora och feta rubriker (inte heller neutralt!stön)Man önskar få kunskapsbaserade fakta om situationen och inte spekulationer hit och dit.

Om man vill få information om aktuellt läge i denna fråga kan man gå in på socialstyrelsens sida, eller som jag på www.lj.se/smittskydd, går in på båda också där kan man uppdatera sig bra att veta.

Ja hösten kommer såg i helgen att björkarna skiftar i färg det kan ju inte bero på torka så det känns tidigt.Inte har det varit frost eller vad jag vet.

Ni går fram i vårtid härligt!

Du får svara på maijlet om klänning och ring men jag antar att det ska skickas till dej.

Var rädd om dej ha det gott, ät vitaminer i stora mängder.

Kraaaaaaaaaaamaaaaaaaaar mamma

2009-08-31 @ 23:04:44
Postat av: Britt-Marie

Hej måste dementera inbjudan från Sarah det var inte "vi som tänker fel" utan vi som har otur när vi tänker,hahahahahaha.

Ja det vet jag inte heller förståss om det är så men jag har otur när jag formulerar mig ibland.Så är det absolut, konstigt nog är det sällan nån som tar illa upp VAD JAG VET !

Tror att dom jag känner vet att jag inte är tyken, men dom jag inte känner så väl,ja hoppas min modulation och kroppsspråk förklarar, mina klavertramp.

Hälsningar Allan

2009-09-03 @ 19:07:28
Postat av: Anonym

2009-09-03 @ 19:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0