sommar i P1

Ibland vaknar jag upp om helgerna och inser hur mycket jag saknar den svenska sommaren som ni där hemma går och förbannar er över för att den är så dålig och osomrig, men som jag faktiskt går miste om. Då brukar jag sätta igång datorn, klicka in mig på sr:s webbradio bara för att få ligga under täcket en stund och lyssna på Sommar i P1. Och när dom spelar jingeln som man brukade höra om sommarlovsmorgnarna kan man nästan tro att det är svensk sommar utanför fönstret igen. Det gillar jag.


Kommentarer
Postat av: Fia

Lyssnade du på Alex Schulmans sommarprat i P1? Det finns på hemsidan, du måste lyssna på det. Det är fan det finaste jag hört på länge :)

2009-08-02 @ 15:52:18
URL: http://yellybean.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, det var honom jag låg och lyssnade på nu senast, helt underbart!

2009-08-02 @ 16:48:04
Postat av: Frida

Hallååå! Jag läser en blogg! Och kommenterar, jag tror att jag är påväg mot ett mordenare liv. Tunga kliv som kanske inte kommer ske så frekvent men man måste börja någon gång :) åååå vad kul det är att höra hur du har det! Det snörper i hjärtat när jag tänker på hur mycket man velat va där å delat upplevelserna och AUSTRALIEN! Krax! Men det spritter i hjärtat när man hör att du har bonat in dig och börjar trivas och faktiskt får uppleva det här äventyret! Fy fasen vad kul! Snyggt med bilderna på väggen föresten min bror sneglade över axeln och ska göra likadant nu, copycat. Nu är det dags att nanna ska till tandläkaren imorn. Nervöst. Puss

2009-08-02 @ 22:00:36
Postat av: Karin

Hej Marie!

Fick adressen till din blogg av Li =) Åh, vad kul att läsa och se vad du får vara med om i detta underbara land! Jag kom hem till sverige för ett par dagar sedan. Helt underbar resa och jag är så avundsjuk på dig som har allt kvar =)



Ta hand om dig och njut av livet i Aus,

Kramar Karin

2009-08-02 @ 22:27:30
URL: http://karras.blogg.se/
Postat av: Marie

Frida: Heeeej. Första bloggkommentaren, yey. Frida goes 2009. Välkommen. Jag håller med, det vore helt grymt om vi hade kunde vända upp och ned på och upptäcka allt det här tillsammans, men den idén var tydligen för trevlig för att vara sann.



Jag är så nöjd med mitt lilla fotokollage, ni är det sista och första jag ser varje dag. Somnar alltid med ett litet leende på läpparna :) Hoppas du kikar in igen. Lycka till hos tandläkaren! Puss



Ida: Heeeej. Ida goes 2009 hon med. Fast du har alltid känts mindre mindre bakåtsträvande när det gäller bloggar (jämfört med Frida alltså) så jag hade alltid hopp ;) Så glad att ni finns med mig här.



Glöm nu inte att fixa en blogg innan ni åker, jag antar att du får sköta det praktiska, sen kan ni båda skriva lite då och då när ni har tid. Puuss!



Karin: Heej. Hur känns det att vara tillbaka hemma i Sverige igen? Skönt att komma tillbaka mitt i sommaren (även om det regnar). Själv ska jag återvända till vinter och snörusk, och det efter att ha haft 25-35 graders värme varje dag i ett par veckor. Kan tänka mig att det är tungt att lämna Asuralien när man väl börjat trivas. Det är snart bara tre månader kvar av min tid här och jag är rädd att jag inte ska hinna med allting jag vill uppleva. Men ska försöka göra det bästa av tiden :)



Kul att du har hittat hit!! :)

Kraam

2009-08-03 @ 02:45:46
Postat av: Britt-Marie

Hej igen

Ja det låter mysigt!

Lyssna på radio är härligt och sommarprogrammen är svensk sommar.

Fast minns min vän att det kommer många svenska somrar inte många Australien studieperioder.

Ja svensk sommar har sina höjdpunkter som vi ju lär oss att älska.

Sill å färskpotatis, vår och sommar primörer, jordgubbar, rabbarber kantareller, hallon, björnbär och många flera

Sommaren blir som den vill eller nått det är vi som har så orealistiska förväntningar vi lägger in sommaren i vår kalender och tror att den kommer att bli som andra möten vi bokat in, men där går vi bet.

Eller hur?

Bättre att planera vad ska jag/vi göra på semestern, blir det bra väder är det ett plus eller minus beroende på vad man planerat för, men då blir det plötsligt ett eget val! Jobbigt! Eller. Ja för många

Vinter kommer och om man tittar på rönnbären så blir det vinter, för oj vad det finns rönnbär så vackra dom är

Kramar mamma

2009-08-04 @ 23:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0