suck

Jag är förkyld.


Typiskt.


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej stumpan

Det går ju över vet du ,har du feber?

Ont i halsen och så?

Pyssla om dej så gott det går.

Kram mamma

2009-08-14 @ 08:22:50
Postat av: Sarah

Stackare.....:(kram

2009-08-14 @ 08:41:13
Postat av: Pappa

Marie

Att vara förkyld är inte alls roligt. Att vara förkyld på jobbet är ännu värre. Att vara förkyld på resa är riktigt jobbigt. Att vara förkyld på andra sidan jorden är riktigt hemskt. När man är hemma och förkyld blir man ompysslad. Man får varmt te och massor av tyckasyndomblickar. Men hos dej är det väl ingen som ens noterar att du behöver varmt te. Så Marie nu sänder jag dej massa interspace tyckasyndomhälsningar. Och du vet att vi tänker på dig och imorgon är du bättre ja tom mycket bättre.

Här lyser solen på morgonen och luften är sval ja rent av kall. Så där lite krispig som den blir när hösten närmar sig. Idag reser jag till skogen för att planera lite inför jakten som börjar på

nu på söndag.

Talade med Martin och det verkar som han ordnar med bokningar av flyg och om han/du behöver hjälp så finns jag till hands.

Nu får du ha det så bra. Drick mycket och varmt hoppa över det goda Australienska ölet lägg ner träningen och låt kroppens eget försvar ta hand om de inkräktare som kliar i halsen och får näsan att rinna. Jättekramar

Pappa

2009-08-14 @ 09:02:58
Postat av: Britt-Marie

Hej Marie

Hur mår du idag,feber,ont,hosta, ont i kroppen. Eller lite bättre?????????? Hoppas jag ju,det nös jag på.Ja det är inte kul att vara hängig, jag är faktiskt också lite hängig, nyser en hel del men magen är orolig och det är värre, lite dålig skärpa i huvudet typ som om man har 37,8 i feber.Ids inte kolla såklartHyfsat väder i dag tänkte plantwera lite höstfint i krukorna ute,kanske åker ner till taajet (torget på svenska)kollar in vad son finns.

Du får höra av dej om du behöver råd om din infektion/förkylning så kanske jag kan hjälpa dej.

Kommer ihåg en gång för många år sedan då din pappa och jag befann oss i ett sällskap där en man sa till din pappa (vi pratade sjukdom)Du har det ju bra som är gift med en sjuksköterska,varvid pappa svarade.

Nej det har jag aldrig haft nytta av.Vad jag än har eller drabbas av har hon alltid varit med om det som är värre,heheh så var det väl också.Inte för att man inte ska pyssla om varandra när man är dålig för det ska man riktigt ordentligt.

Men inte gnälla så mycket män gnäller mer än kvinnor vid smärta och sjukdom det ger min vetenskapliga studie väldigt klara besked om.

En av våra mannliga sjuksköterskor Håkan du vet stor och stark, blev förkyld å så dålig han kände sig - han sa att han nog behövde skriva in sig i palliativa teamet.Han fick inte så mycket tycka synd om hemma som han behövde stackarn hehe.Ja annars är palliativa teamet inget att skoja om.

Han är snickare och sjuksköterska det skulle jag också vilja vara, tänk vad man kunde fixa.

Ja jag titta in senare i dag och kollar läget stumpan.Håll dig varm, drick mycket varmt eller kallt c-vitaminer är också bra ,vila, inga träningspass så länge du inte är i form.

Kramar mamma

2009-08-15 @ 11:28:12
Postat av: Mona

Hej Marie!

Hoppas som din mamma att du mår lite bättre eller kanske mycket bättre idag. Har de såna bra piller down under som i USA???

Nu är Martin på väg till Umeå med Tassa. Det är lite tomt och tyst här, ingen som säger kom nu vi ska jobba.... Han har verkligen varit till mycket hjälp i sommar. Så roligt att ha honom här ett tag,

men det är väl formodligen sista sommaren, som han sa...

Nu är det mycket sport på TV, så Leif har sin plats i fåtöljen ett tag. Han mår bättre för varje dag.

Jätteskönt! :)

Tyvärr känns det redan som höst här, igår var det i alla fall sol och lite varmt..

Anna ringde från Detroit i gårkväll. Hon skulle vara framme i Marquette vår tid 01,00. Emmy o Max lämnar henne säkert inte nu i första taget. Inte Ed heller :) Planen är att de alla ska komma hit i slutet av oktober. Längtar efter barnen både Leif o jag.

Krya på dig nu Marie och hoppas du får en skön helg!

Många kramar

Mona o Leif

2009-08-15 @ 12:35:19
Postat av: Britt-Marie

Lilla gumman jag vill ha en rapport nu om hur du mår,snälla skriv några rader.

Älskar dej kramar mamma

2009-08-16 @ 11:32:18
Postat av: Britt-Marie

Hej Mona

Härligt att höra att allt gått bra för Leif,det är inte ovanligt att man kan bli som patient lite deppad efter ett sådant ingrepp det är ju ett stort ingrepp ocg ett vitalt organ.

Det kan vara bar att veta mernar jag.Anna har säkert redan klargjort det.

När jag arbetade i hemsjukvården i ALE kommun träffade jag ett par patienter som gjotr sådana ingrepp -vilken skillnad det var för och efter- det riktigt lyste om dem, att få uppleva att man har fått ork och styrka igen, det måste vara underbart.

Ja det blir tomt när barnen åker igen efter att varit ett tag Marie och jag fick 6 veckor tillsamman och det är guld värt så jag saknar henne.Nu blir jag lite orolig också när det inte kommer några blogginlägg räcker med nåt kort då hon inte känner sig bra.

Ja höstkännslan har infunnit sej här i Jönköping också,jag var på torget i går och handlade lite grönsaker och lite höstblommor.Men hösten är fin den också.Du får hälsa Leif att han tar det vackert och följer de insrtuktioner han fått så att snart är som vanlit igen.Nej som vanligt kommer han inte att bli utan mycket piggare,så nu får du nog hänga i ett tag framöver Mona(ladda nu)

Hälsningar från Britt-Marie

2009-08-16 @ 11:48:22
Postat av: Mona

2009-08-16 @ 16:34:05
Postat av: Mona

Hej BrittMarie!

Tack för din hälsning och Leif hälsar tillbaka.

Vi tycker ju båda att det är skönt att operationen

är klar och att han är hemma igen.

Han blir lite bättre för varje dag, även om han är väldigt trött.

Hoppas det blir lite bättre, så han kan vara ute lite mer. Eftersom han inte orkar gå så mycket, kan han i alla fall sitta ute och lyssna på talböckerna.

Visst är det alldeles för tidigt för höst....

Tydligen ska det komma ett högtryck i veckan, hoppas verkligen på det.

Pratade nyss med Martin och Marie mår bra:)

Tydligen skulle korridoren fira henne ikväll.

Det är ju en STOR dag imorgon.



Ha´det så bra och vi hörs!

Många hälsningar Mona



2009-08-16 @ 16:40:44
Postat av: Mona

GRATTIS MARIE!



Hoppas du får en riktigt bra födelsedag!

Vi tänker på dig. 25 år!!!!!!!!

Många kramar

Mona o Leif

2009-08-16 @ 16:42:59
Postat av: Marie

Tack så mycket Mona! =) Vi hade en riktigt rolig kväll igår! Så skönt att höra att Leif blir bättre för var dag!



Börjar ni redan få höst där hemma? Här verkar det som att sommaren är tidig, skulle vara 26 grader i Wollongong enligt rapporten igår. Inte fy skam. O varmt var det.



Mår mycket bättre, har lite hosta och snuva kvar men det kan jag råda bot på med lite medicin. Det verkar vara liknande utbud här och i USA!



Kramar till er alla!

2009-08-17 @ 02:04:46
Postat av: Britt-Marie

Hej gumman

Så här dags 07.20 började du göra dig påmind om att det nog skulle bli din födelsedag.En fredags morgon för 25 år sedan.

Det var inte för tidigt tyckte vi för du var beräknad till den 6 augusti.

Hur som helst såg du inte dagens ljus förrän 19.25 på Vänersborgs BB 4000g och 52 cm en liten flicka med mycket svart hår.

Tänk att det är 25 ÅR sedan svårt att fattta det var ju nyss!!

Så mycket roligt vi haft så många underbara minnen och så roligt vi fortfarande har när vi träffas.Det är en stor glädje.

Liten och späd är du fortfarande fysiskt sett men för övrigt har du vuxit otroligt mycket.

Du är så fin Marie, att du är vacker att se på är roligt men att du är stor och vacker inuti är en än större glädje,det är så viktigt.

Ha en riktigt bra dag unna dig något jätte gott.en glass kanske hehe.

Tusen kramar från mamma

2009-08-17 @ 07:39:52
Postat av: Sarah

Bra jobbat stumpan!!!! Halvägs till 50!!!

2009-08-17 @ 09:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0