heater

Kort update. Jag har köpt en heater vilket innebär att jag kan värma upp min lilla cell till en helt acceptabel temperaturnivå. Jag har sett, eller nä...jag har upplevt stranden för första gången. Vilken grej. Jag har sprungit på en pelikan, mitt vid strandkanten och vaknade imorse upp kl 8.30 av att en vilt främmande människa stormade in i mitt rum och vrålade housekeeping (men det får man inte lov att klaga på, I guess). Dessutom har jag för första gången i mitt liv provat på cricket som anordnades utav vår överentusiastiske lekledare här på Keiraview. Lekledare är nog inte hans titel, men den är hursomhelst mest passande. Annars, en hel del nytt, men som inte kommer med här idag. Klockan är 22.30 (14.30 hos er), vi har haft 20 grader och solsken. Bedtime. Over and out.
.




Kommentarer
Postat av: Julia

Låter rätt okej med 20 grader för rätt tidig vår, som det kanske kan vara där nu? Du gör ju en helt klart bättre grej med att åka från sommar till sommar, ist för från vinter till vinter som vissa andra... Australien är ju lite stort, har jag hört, så jag har inte så stor koll på hur mycket klimatet skiljer sig från kust till kust? Här är det ca 17 grader och blåser halv storm så att lägenheten fullkomligt svämmar över i björkfrön om jag öppnar fönster/balkongdörr. Nu kommer snart en kompis hit, så jag ska väl sätta igång och laga lite mat. Om vi inte hörs förr så ska jag läsa igen här på bloggen när jag kommer tillbaka efter semsterturen. Hej så länge!

2009-07-21 @ 17:24:05
URL: http://juleld.blogspot.com
Postat av: Li

Hej=) Serr ser ju rätt härligt ut det där! Kul med lite äventyr, du är ju stentuff som ger dig iväg själv! hur är det där borta? fint? Själv har jag också börjat få riktigt längtan efter äventyr, blir nog norge först för att tjäna lite pengar=) vem vet jag kanske kommer och hälsar på en sväng i vinter;) kram

2009-07-21 @ 21:01:33
Postat av: Britt-Marie

Hej Marie

Så underbart att höra ifrån dig och se dig där på stranden.

Ta vara på varje dag du får, man får dom inte tillbaka(Mamma!självklara saker hör jag dig säga)gör det bästa av varje minut det betalar sig, men det är inte alltid enkelt då man ju styrs av sin egen "hårddisk" och den måste man ju då först vara medveten om att man kan styra eller "programera om" skulle väl ni HiTech-ungdomar säga. Ja egentligen tror jag inte att jag har något att lära dig i fråga om detta, bara lite livserfarenhet som kommer med åren. kan bekräfta att dessa ord för mig är sanna

Är nu på Tjörn det har blåst småspik i dag 18 grader varmt men okey ändå.

Imorgon ska vi hämta Alice ,hälsa på morfar på väg hem roligt, han har inte träffat Alce tidigare och har längtat så klart.

Mormor ska vi också hälsa på ska också åka med henne till Sahlgrensak på fredag, det blir en heldag, fast inte så rolig som den vi hade tillsammans(tror jag)

Tänk på att "DU BESTÄMMER SJÄLV HUR DU SKA FÖRHÅLLA DIG TILL SAKER OCH TING " och hur du ska må,det är förlösande.

Snälla nån vad det blev allvarligt när man läser det, menar inte det. Ta vara på DIG och DIN tid, menar jag bara.

Lisa är lite osäker här är väldigt försiktig när honb går ut har hela tiden koll på omgivningen och

om dörren är öppen in igen.Det är klokt, eller hur?

Älskar dig!! mamma

2009-07-21 @ 22:48:57
Postat av: Mona

Hej Marie!

Va´roligt att se bilder på dig och kompisarna.

Ser jättehärligt ut på stranden. Finns det IKEAS värmeljus i Australien?? :)

Har ni städerska också?? Du har ju varmare hos dig än vad vi har. Förhoppningsvis blir det inte regn utan solsken och lite varmare imorgon. Nu är det sovdags och snart morgon för dig Marie.

Ha´det bra och sköt om dig!

många kramar

Mona o Leif

Mormor hälsar också!

2009-07-21 @ 23:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0