fitness first

Yep.

Det är ju inte helt lätt att hålla sin lilla hydda i form när 1, mat är en del av huvudaktiviteterna på ett utbyte i Aus och 2, man inte får vistas själv utomhus efter det blivit mörkt (kl 18ish) och det råkar vara enda gången då man faktiskt har tid att gå ut och jogga. 

Tess gav mig ett tre dagars buddy-pass på Fitness first, sedan var jag hooked. Knallade dit igår för att ha en möte med Mr Alex om villkor och priser (när man bokar möte vet man på förhand att det kommer bli dyrt och komplicerat). Alex började något förutsägbart att redogöra för fitness first oändliga fördelar. Sedan försvann leendet och Alex bläddrade fram prislistan. Okej, så inte nog med att stället har en joining fee på $150, på det har man lagt en admin fee $70 (ja, det måste ju vara för att det ska bli möjligt att finansiera den extremt kompetente snubben som sitter bakom disken och säger "hey how your doin´?" medan vi drar våra passerkort). Så jag drog på min bekymrade min tillbaka, och förklarade att sådana utlägg inte var rimliga för en student som mig, och att det var synd på ett så himla fint gym men att jag fick tacka för mig och se mig om i Wollongong. Haha, got him! Han sprang in och ordade med sin boss som för dagen kunde dra av $100 dollar från joining fee´n eftersom de ändå hade en satsning som gick ut på att rekrytera fler medlemmar för tillfället.

Jag kom därifrån med ett löfte om att medlemskap från idag tills 17 nov för 1800 kronor, inklusive privata sessions med en personlig tränare. Nu mina vänner är det dags för Australien Beach 2009.


Kommentarer
Postat av: sara

haha, vilket deal, bra prutat!

2009-09-05 @ 09:54:05
Postat av: Mona

Du är rolig du Marie :-)

Du kan nog charma de flesta är jag övertygad om.

Lycka till med träningen, Martin får väl träna

i skogen på älgjakt mm.

Leif o jag var på Mårbacka på "äppeldag" igår. Vi ska förhoppningsvis få ihop lite äpplen så vi ska

åka till en "granne till Selma" och göra äppelmust.

Köpte också lite grönsaker och Selmas Sagoblandning

av te. Nästa gång måste vi försöka ta en tur med dig

till Mårbacka.

Leif blir piggare för varje dag som går.

I fredags kväll var vi i Karlstad och kollade på

Ingos minnesgala (boxning).Eftersom ingen annan kunde åka med, fick jag den äran....

Det var inte så farligt som jag trodde!

Det var faktiskt en tjej Anna Ingman från Karlstad som tog hem en världsmästartitel. Den bästa matchen som vi hann se. Åkte hem 22,30 efter halva tiden.

Ha´det så bra Marie!

kramar från oss båda.



2009-09-06 @ 13:15:52
Postat av: Marie

Du Mona!



Jag skickade sms till Martin ca två veckor efter jag kommit hit och frågade om han hade tid att komma in på msn (klockan var ungefär åtta på morgonen) och jag fick till svar att "nej, ledsen jag kan inte, är på väg till gymmet") så om han inte berättat det själv så kan jag ju informera er om att han springer på gymet uppåt tre fyra dagar i veckan. Haha, jag vet inte vad som hände där.



Hoppas ni har det bra, är hösten på väg?

Ta hand om er



Kram

2009-09-06 @ 14:21:39
Postat av: Mona

Hej Marie!



Det var verkligen en överraskning, han har inte sagt ett ljud om det, men kul:). Vet inte om du haft

kontakt med Martin idag, men han är i alla fall framme på jaktmarken i Jämtland.

Höst har det tyvärr varit ganska länge här

i Fryksdalen. Det har regnat massor.....

Idag är det däremot en sån härlig höstdag, vi har varit ute och plockat äpplen, Leif har klippt gräs-

mattan för första gången sen han blev sjuk. Jag har klippt ett par ggr.

På¨torsdag kommer snickaren hit och ska börja med utbyggnaden. Ska bli kul att se hur det blir. Vi har beställt fönster på snickerifabriken, men inte dörrar än.

Ha´en bra dag Marie (nu sover du förmodligen) och lämna rapporter om hur det går på gymmet med egen tränare och allt...

kramar

Mona o Leif

2009-09-06 @ 17:37:47
Postat av: Britt-Marie

Ja det gjorde du bra,ett leende sen är dom sålda eller hur?

Kommer du ihåg när du fick med mej på spinning här i Jönköping,hua det var tufft.Men det roligatse var när vi ut i entren och killen där står men en stor tårta i handen,och frågar vänligt om vi vill ha en bit.Hahahah,snacka om fitness center!

Ja jah håller med Mona det är höstlikt sedan flera veckor men i dag har det verkligen varit en otroligt vacker brittsommar dag, efter att ha plockat björnbär satt jag i solen och fick ordentligt med färg.

En sväng till mormor också hon hälsar så mycket till dej undrar hur du har det,ska skriva ut din blogg så hon får läsa.

Hon är ganska pigg nu tycker jag och bensåret ät läkt det är fantastiskt, hon är så glad för det.

Roligt att höra Mona att Leif "kommer sej" och blir bättre och bättre.

Ha det så gott allihop.

Kramar från mig

2009-09-06 @ 21:26:13
Postat av: Sarah

deal or no deal:)

Bra jobbat tjejen att fixa bättre pris.

Hoppas du får en bra dag!

Kram

2009-09-08 @ 07:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0